2012年12月6日

瓦哈卡•我和你 U and Me,Oaxaca/Mt. Alben,Mexico

(第一次用自己當網誌封面照,真有點不好意思,請大家還是關注美女學生妹就好了)
That's my first time to take myself as the cover of a certain diary !  so embarrassed !  pls pay attention to the beauty)

       這次旅行的攝影裝備,是NEX-5,雖說是可換鏡頭,但對於我這種懶人來說,算了吧!就用標準鏡吧! 因此自然也就捨棄了街頭抓拍的影像! 
      不過,隨著鏡頭焦距變短,人與人的距離也更近了!

       NEX-5 is equipped for this reip. Although the lens is changeable , for such a lazy man as me ... , let it be ! I just use the kit one ! So , I won't be able to shoot  pics at distance. 
       However, the distance between you and me become closer with a shorter lens 



阿爾班山的小販! 
要由我這種不專業攝影咖來引導模特兒,不看鏡頭,擺出自然的姿勢,還真是不容易!
it would be a hard job for a non-professional phtographer ( me ) to lead my model . Ask them to be natural ....

你...幹嘛舉起大拇指.......
You....  how come you raise your thumb...

一方面要拍他辛苦工作,又要他不注意我的拍攝.....還要等路人經過.....
I have to take  pics of his doing jobs and not to draw his attention..
....moreover , waiting for passerby .
我一開始以為他在賣吃的.... 想買來吃....
結果... 他比著說是給老鼠或蟑螂吃的毒藥.....
I had thought he is selling something for eat ! But , He said that 's poison for rats ... 
Thanks to God !

當然,拍照也常常遭到拒絕......
Sure !  Things won't always go smoothly ....  I got refusal sometimes...

不過我都用愛心和耐心來拉近距離.....
But , you need patience to get closer

大家聊一聊,一起吃份點心~~   你我不再有距離!
Let's talk and share snacks.  Get close to each other.

請這位大哥幫我切切這棵我沒看過的水果,席地而坐,儘管語言不通,還是可以亂比亂聊!
如果小弟理解的沒錯,根據這位大哥的肢體語言,這種水果可以增強體力,讓肌肉變大,還可以....壯..........頭好撞撞噢!!    所以我吃了兩顆!
That's the fruit I haven't seen , ask him to peel it . Sit next to him ! Although we can't speak the same language , but body language will go well !
According to my understanding ( from his body language ) , this fruit can strengthen up and ....good for...man !   So, I got TWO !  

歡樂的氣氛彌漫在中央廣場...
Joyful atmosphere prevails in Zocalo .
即便是到了晚上,仍然有許多阿公阿媽在廣場前跳舞! 
這位大叔是裡面穿得最體面最優雅的一個!  我當下請他們兩個接吻拍一張,他也很大方地照做!  真是老黑狗一隻阿 !
In the evening , there are many aged people dancing at Zocalo. 
This uncle is the most elegant and dress-up one of them !  I asked them to have a kiss , he just did as I said .
小朋友們一向是我的最愛...  和小朋友玩就是很有趣....
Kids are my favorite topic !  
像是這種一開始略帶緊張 不太笑的.....
Although they won't smile at first ,....
略施小計即可...
Just need to play a little trick !

他叫Mige !  帥男孩一個~希望長大後不要變油頭 (請見 油頭老墨)!  那天還親了我兩下!!
Mige !  cute boy !  May you won't grow up a oily hair  ( pls see " Oily Hair / Mustache , Mexico ) . He gave me kisses twice .

                   
這傢伙老是一副憂鬱的眼神.... 怎麼逗都不笑....
So blue you are !



ㄟ..妹妹阿!你手上握着根棒子,對男生癡癡地笑~~  這很怪吧!!
(其實她好像是在做啥測試的,說得我也聽不懂,只叫我握一下,然後會通電,這樣要幹嘛???)
hey~  Girl !  It looks very weird that you sillily smile at a guy with a stick in your hand.....

路過某個新書發表會,可惜大家都不會說英文,無法解釋給我聽! 只叫我拍照!又請我喝兩了兩杯香檳和紅酒.....
Passing by a new book presentation , but no one can explain it in English ! Just ask me for pics and  treat me a cups of wine .

“今日我最美”專題開始!   Who is the most beautiful !?








這兩個真的很正了吧........




其實,認真為生活打拼的人最美!
Those who work hard for their own life are the most beautiful !!

還妳! 我不玩了!快接住啦!
I wanna give it back !!    Catch it !

基本上,還是要有互動後,拍攝出來的人像才會生動!  大家說...是吧!?
Basically ,   The portrait pic would look vivid after interaction with them...... Right ?!

馬的! 這是用來燒的吧....................    Does that get burn for the dead ?  

                                             待續!  To be Continued ....

沒有留言:

張貼留言